17 September 2012

Omenapaistos


Kodissa leijailee herkullinen omenan ja kanelin tuoksu, sillä valmistin jälkiruoaksi omenapaistosta maukkaista luomuomenista. Resepti oli seuraavanlainen:

C'e un profumo delizioso di mele e di cannella a casa perché ho preparato uno sformato di mele per dessert. La ricetta è questa:

There's a delicious smell of apples and cinnamon at home since I baked apples with oatmeal crust for dessert. I used this recipe:

omenia lohkoina / mele tagliati a spicchi / sliced apples
kanelia / cannella / cinnamon
3 dl kaurahiutaleita / fiocchi d'avena / oats
1/2 dl jauhoja / farina / flour
3/4 dl ruokosokeria / zucchero di canna / demerara sugar
1 dl sulaa margariinia tai voita / margarina o burro fuso / melt butter or margarine

Levitä omenat voideltuun uunivuokaan ja ripottele päälle kanelia. Sekoita kuivat ainekset ja lisää rasva. Ripottele muruseos omenille ja paista puolisen tuntia 200 asteessa. Tarjoile paistoksen kanssa vaniljakastiketta tai jäätelöä.

Mettere le mele in una teglia e spargere sopra un po' di cannella. Mescolare i fiocchi, la farina e lo zucchero e aggiungere la margarina o il burro. Versare sulle mele e cuocere per circa 30 minuti a 200 gradi. Servire con crema di vaniglia oppure gelato.

Put the apples in a buttered baking dish and sprinkle on some cinnamon. Mix the dry ingredients and add the butter or the margarine. Spread the mixture on the apples and bake in 200 °C for about half an hour. Serve with vanilla sauce or ice cream.







No comments:

Post a Comment